Karmøy

Karmøy – en øy på Norges beste vestkant med 42 186 innbyggere. Øya har et areal på 177.9 kvadratkilometer og er Rogalands største øy.
Like ved Haugesund, mellom Bergen og Stavanger.

Visste du at Åkrasanden som ligger 7 km fra skolen, ble av Dagbladet i 2014 kåret til Norges fineste sandstrand? Og den har blått flagg status også i år.

• Mange flyavganger fra Karmøy til Oslo, Bergen og flere byer i Europa
  • Gode Bussforbindelser
  • Høyeste topp er Sålefjell som er 132 m.o.h
  • Det er 3 mindre byer på øya: Kopervik, Åkrehamn og Skudeneshavn
  • Skudeneshavn ble kåret til Norges sommerby i 2004 av NRK sommeråpent. Den er fredet og kan smykke seg med tittelen Norges nest best bevarte småby
  • På Visnes nordvest på øya ligger de gamle kobbergruvene som i sin tid leverte kobber til frihetsgudinnen i New York
  • Karmøy har også et av Skandinavias flotteste minigolf anlegg, og Haugaland Zoo som har åpent hele sommerhalvåret
  • Vi har Nordvegen historiesenter og en vass-ekte vikinggård som er konstruert og bygget i tidlig middelalderstil
  • Hav, sandstrender, lyngheier, hyggelige mennesker

Visitkarmøy.no

Fritid

Mange fritidstilbud på skolen og i nærmiljøet. Et steinkast fra skolen ligger et flott idrettsanlegg med svømmebasseng, idrettshall, treningssenter, kunstgressbane, sandvolley-tennis- og basketbane samt en fin lysløype. På skolen har vi 3 bordtennisbord som nyttes flittig, nytt gaming rom, sømrom, gymsal, filmrom, styrkerom og spinningrom.

Sjekk ut film som viser Karmøy fra luften: