Fasiliteter

Området rundt skolen

Nærmeste nabo til folkehøgskolen er Karmøyhallen, Idrettspark med idrettshall, svømmehall, treningssenter, kunstgressbane, tennisbaner, sandvolleyballbaner, bandybaner og basketballbane. 500 meter sør for skolen, er du midt i skogen med tilgang til en kupert og flott lysløype. For deg som liker å være aktiv, kan området karakteriseres som et treningparadis.

Avstander fra skolen:

• Busstopp: 50 meter
  • Til tennisbaner, basketballbane, bandybaner og kunstgressbane: 20 meter
  • Til sandvolleyballbaner, idrettshall, svømmehall og treningssenter: ca 100 meter
  • Til sjøen: ca 200 meter
  • Lysløype: ca 500 meter
  • Åkrasanden (kåret til Norges fineste strand 2014) med supre forhold for bading og windsurfing: ca 6 km

Skoleanlegget

• 68 rom hvorav de fleste med dusj og toalett (det er enkelte av enerommene som har felles toalett- og dusjanlegg).
  • Stor spisesal
  • Peisestue, TV-stue og koselig sittekrok ved biljardbordet
  • Nytt gamingrom
  • 3 bordtennisbord
  • Foredragssal, gymsal, styrkerom, spinningrom og diverse klasserom
  • Undervisningskjøkken
  • Formingsrom
  • Flott hageanlegg med lysthus m/grill og stor bålplass

Karmøyvær

Mat er også viktig

• Det er fire måltider om dagen: frokost (hvor du smører matpakke til lunsj), middag og kveldsmat.
  • Til lunsj får du frukt/grønnsaker, samt kald og varm drikke til matpakken din.
  • Hvis du har spesielle behov / allergier osv, tas dette opp med kjøkkensjefen.
  • Baker & Konditor-linjen lager ofte noe godt til kaffe på tirsdagskveldene.

Rommet ditt

Vi har 5 internatbygninger. De fleste elevene våre bor på tomanns-rom med egen dusj og toalett. Fire-seks rom har en felles forstue. På hvert internat er det også eget kjøkken, vaskerom og tørkerom.

Skolen har få enkeltrom. Disse blir prioritert elever med spesielle behov.